همنورد

کوهنوردی

همنورد

کوهنوردی

پیمایش خط الراس قله ناز به طالقان

 

روز پنجشنبه ۱۷ تیر ساعت ۳ بعدازظهر میدون کرج جمع شدیم . برنامه پیمایش خط الراس ناز به سمت طالقان بود و از قبل می دونستیم که برنامه سنگینی در پیش داریم . تا جایی که می شد باید سعی می کردیم کوله سبک ببندیم . 

قله ناز یکی از کوههای البرز شرقی با ارتفاع ۴۱۰۸ متر است . از روی قله ناز می توان دو خط الراس را صعود کرد یکی خط الراس شرقی و جنوب شرقی و دیگری خط الراسی که در سمت غرب قله است و شامل قله های است که در جنوب دره طالقان قرار دارند و به قلل جنوبی طالقان معروفند و همگی زیر ۴۰۰۰ متر هستند.  

 

به سمت قله ناز 

 

تماشای غروب یه روز جمعه از بلندای کوهها 

از قله ناز باید با خودمون آب به اندازه دو روز آینده بر می داشتیم چون تو مسیر آب نبود . قرار شد نفری دو تا ۱.۵ لیتری با خودمون ببریم ( هر چند که من یکی از بطریهام افتاد تو دره :( و من موندم و یه عالمه حسرت آب ) . تمرین استقامتی خوبی بود البته بیشتر از این که جسم آدم باید آماده باشه آمادگی روحی نیازه که بتونی شرایط رو تحمل کنی . انگار وسط رینگی و این راند تمومی نداره .... 

به یه برف چال که رسیدیم یه مقدار آب برداشتیم که کلی املاح گلی توش بود ولی همونم غنیمت بود با یه قرص ویتامین  ث که توش انداختیم قابل خوردن شد . 

 

برنامه های خط الراس از اون برنامه هایی است که اصلا استاندارد خاصی نداره مثلا باید روزی ۱۶ ساعت راه بری یه روزایی هم بیشتر  

بالاخره به یه چشمه رسیدیم و ..... آره پایان شب سیه سپید شد 

ساعت ۵.۳۰ بعدازظهر روز شنبه ۱۹ تیر به یه چشمه رسیدیم و بعد از یک ساعتی استراحت در کنار چشمه مسیر دره رو در پیش گرفتیم و از کنار رودخانه به سمت روستای فشند رفتیم و ساعت ۱۰ شب به روستا رسیدیم و با ماشینی که اومده بود دنبالمون به کرج برگشتیم. 

نظرات 5 + ارسال نظر
کامبیز یکشنبه 27 تیر‌ماه سال 1389 ساعت 10:19 ب.ظ

۱- سلام خسته نباشین. ساعتارو از ۲۴ بنویسین. یا وقت روز رو هم با ساعت بنویسین.
۲- با اون جمله تون که باید از نظر روحی آماده تحمل شرایط باشی موافقم. تا حالا دوبار تشنگی کشیدم .خیلی سخته.مخصوصا اگه تنها باشین. وقتی به اولین چشمه رسیدم ۹ لیوان آب خوردم.

سلام
۱- چشم
۲- من که فکر کنم یه ۱.۵ لیتری رو یهو خوردم . دو سه تا هم ریختم رو سر رو صورتم

شما هم کوه می رین؟

محسن دوشنبه 28 تیر‌ماه سال 1389 ساعت 12:23 ب.ظ http://after23.blogsky.com

ما که به جای عسک فقط ضربدر می بینیم.
حتمند عسکای قشنگی بوده.

شما که پدر علم اینتر نتی دیگه چرا ؟!

کژال دوشنبه 28 تیر‌ماه سال 1389 ساعت 12:55 ب.ظ

ما که با فیلتر شکن عسکا رو دیدیم.خیلی قشنگ بود

انگار فیلتر شده :(

کامبیز دوشنبه 28 تیر‌ماه سال 1389 ساعت 10:52 ب.ظ

۱- بله . قبلنا می رفتم . الان نه.نفس ندارم.
۲- برا دوستایی که عسگا رو ندیدن بگم که من دیدم. از دوتای آخر تو یکیش خانوم مهندس با دوتا چوب اسکی داره راه میره و حسابی تو فکره .احتمالاْمسیرشو جدا کرده وتنهایی میخواد از یک جبهه دیگه به قله حمله کنه(هر کی واسه خودش).تو عسگ آخری هم داره با عکاس مصاحبه می کنه و به سوالات خنده دارش جواب میده.( فکر کنم برنامه صبح بخیر ایران باشه-راجع به طبیعت و این چیزا !!)

۱- نفس نمی خواد که . شما فکر می کنین من نفس دارم :)
۲- اونا باتوم کوه نوردیه چوب اسکی نیست که، اونجا هم من مسیرم رو عوض نکردم بلکه جا موندم از صف حالا پیش خودمون بمونه.
عسک آخری رو درست گفتین مصاحبه ولی نه با صبح به خیر ایران ، آخه tv تحریمه ;)

احمد چهارشنبه 14 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 06:26 ب.ظ

سلام. من تازه کارم. در واقع 2-3 بار توی کل عمرم بیشتر نرفتم کوه اونم تا قله عظیمیه.امروز زد به سرم از عظیمیه رفتم بالا تا دو برار رفتم بعد اومدم تا آتیشگاه.کلی خسته شدم.5 ساعته رفتم. حالا زده به سرم کوه ناز رو برم که از اون بالا معلموم بود.خیلی سخته؟از کجا شروع کنم؟کوه نور؟
مرسی

سلام دوست عزیز

بهتره که کوههای بلند مثل ناز رو یک روزه صعود نکنید . بحث ارتفاع و هم هوا شدن در کوه بحث مفصلی است که اینجا قابل توضیح نیست .. بهتره با کسی که سابقه کوهنوردی داره همراه بشید که بتونید از صعودتون بیشتر لذت ببرید

موفق باشید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد