همنورد

کوهنوردی

همنورد

کوهنوردی

کلاس کارآموزی برف و یخ

  تعطیلات سه روزه آخر هفته کلاس کاراموزی برف و یخ داشتیم تو منطقه حصار چال  ، خانم محمدی  هم مربی بود . تو منطقه حصار چال چندین گروه دیگر از جمله کلاسهای یخ پیشرفته آقایان هم بود. 

 روز پنجشنبه 3 تیر 89 ساعت 4 صبح قرار بود که در میدان کرج باشیم و با یک ون به سمت رودبارک و قرارگاه فدراسیون برویم . از گروه ما ( آسمان ) سه نفر بودیم 3 نفر از اعضاء گروه پرواز بودند و بقیه رو هم نمی شناختم . تا همه بچه ها جمع شوند و کوله ها رو در ماشین جا سازی کنیم ساعت شد 4.45 که راه افتادیم و ساعت 8.30 به قرارگاه رودبارک رسیدیم . 

  

 

 من و خانم محمدی ( مربی ) و الهام احمدی

 از اونجا با یه وانت به سمت تنگه گلو به راه افتادیم البته با  یک ساعتی تاخیر برای  پیدا کردن وانت ، برای اینکه مسئولین اونجا نهایت همکاری و کردن و وانت رو با 15000 هزینه بیشتر می خواستن کرایه بدن که البته سرپرست تیم هم قبول نکرد و یکی از افراد به دنبال وانت رفت و به همین دلیل تا برسیم به پای کار ساعت شد 12.30  ، به محض رسیدن قرار شد یه مختصر تغذیه بخوریم و بریم تو برف چال برای شروع کلاس . مدرس کلاس هم خانم فهیمه پاکروان بودند .  

  

 بعد از معرفی مختصر بچه ها کلاس رو با چگونگی حمل کلنگ یخ ، بدون داشتن کوله شروع شد و بعد هم آموزش گام برداری روی برف و یخ به روشهای آلمانی و پلکانی ، تراوس روی یخ  

و ما هم بایستی تمرین می کردیم و مربی اشکالات و بهمون می گفت . تا ساعت ۵ کلاس ادامه داشت و بعد به طرف کمپ رفته و چادر زدیم . شب هم به همت بچه ها و مربی جوجه کباب خوردیم . 

روز دوم روشهای ترمز کردن روی برف ( با کلنگ و بدون آن ) در موارد سقوط ناگهانی را آموزش دیدیم. ابزار شناسی و فرود در برف به روش اسکاتلندی و ایجاد کارگاه گلابی از موارد دیگر اموزشی بود. 

  

  روز سوم هم زدن کارگاه افقی و صعود کُرده ای را آموزش دیده و در کُرده های مختلف تمرین کردیم و بعد نوبت امتخان بود. زدن  گره ها و ابزار شناسی امتحان گرفته شد . و تا ظهر ادامه داشت .  

 چادر ها را جمع کردیم ، نهار خوردیم و منتظر وانت شدیم که ما را به قرارگاه فدراسیون در رودبارک برساند و نهایتا ساعت 4 از رودبارک به سمت کرج حرکت کردیم و 8 شب به کرج رسیدیم .

نظرات 1 + ارسال نظر
رهگذر سه‌شنبه 8 تیر‌ماه سال 1389 ساعت 09:28 ب.ظ

آفرین به اراده شما و به مسیری که برای زندگیتون انتخاب کردین. اون وانت رو باید بفرستن میدون شوش یخچال کهنه بار بزنه تا حالش جا بیاد.

چه تنبیه خوبی برای وانت :)

مرسی از نظرتون

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد